Nezbytný předpoklad úspěchu

Jako v každém jiném odvětví motoristického sportu, také v superkartech hraje důležitou úlohu používaná technika.

Jako v každém jiném odvětví motoristického sportu, také v superkartech hraje důležitou úlohu používaná technika. Člověkem z nejpovolanějších, o němž na toto téma můžeme hovořit, je šéf týmu a firmy MS Kart Milan Šimák: "Pokud jde o motory, v posledních letech se výrazně prosadila italská DEA, jejíž pohonné jednotky jsou momentálně zřejmě nejrychlejší. Své pozice drží i FPE, ostatní výrobci už spíše jen paběrkují. Kdybychom to měli vyjádřit v číslech, tak ze čtyřicetičlenného startovního pole patnáct lidí sází na DEA, patnáct na FPE, zbytek pak na ostatní značky. Podvozky jsou doménou anglického Andersonu, jemuž se snažíme konkurovat. Je to ale těžký úkol vzhledem k tomu, že může svoje konstrukce mnohem častěji testovat. Pneumatiky existují v provedení na suchý povrch a do mokra. Dříve se používaly dunlopy, ovšem z Japonska, bridgestony a ještě obutí od tchajwanské firmy Maxxis. V posledních dvou letech si ale vybudoval dominantní postavení Dunlop. Kolik sad gum za víkend spotřebujeme, závisí hlavně na financích. My to máme letos nastavené tak, že v evropské sérii nasadíme tři, v ME čtyři. Jedna přijde na pět tisíc korun bez DPH. Velká svízel nastala u paliva. Předepsáno je speciální od francouzského Elfu. Jen pro představu, litr ho stojí 4,20 eura! Přitom má mizernou kvalitu. Nám se osvědčil Aral Ultimate 102, který koupíte v Německu u běžné pumpy za třetinovou cenu. Teď vyvstala naděje, že od následující sezony bude povolen alespoň v European Superkart Series."

Příště se Milana Šimáka zeptáme, co všechno obnáší příprava motokáry před a v průběhu závodního víkendu.