Aby to jelo jako z praku

Závodní víkend netvoří jen napínavé souboje na dráze. Před nimi i po nich je hodně živo i v padoku.

Po každé jízdě je třeba stroj důkladně prohlédnout a zrepasovat. Ani motokáry pochopitelně nejsou výjimkou. Dejme slovo šéfovi týmu MS Kart, za který nastupuje Adam Kout, Milanu Šimákovi: „Začneme motorem. U něj záleží na tom, kolik má najeto. Pokud je vyčerpán desetihodinový servisní interval, musí se v něm vyměnit ojnice a ložiska. Pro představu, je to práce na tři dny. V opačném případě provádíme jen rutinní kontrolu a dáváme nové písty. Podvozek je nutné důkladně vyčistit, což není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Pořád se něco vylepšuje na aerodynamice, na airboxu. Brzdové destičky střídáme před kvalifikací a oběma bodovanými jízdami. Geometrii měříme pomocí laserového zařízení nejméně třikrát za závod a taky vždy, když se kára dostane na trati do kontaktu s obrubníkem. A samozřejmě se nasazují nové pneumatiky, přičemž se neustále laboruje s jejich správným natlakováním.“
Už z tohoto stručného výčtu je vidět, že se mechanici rozhodně nenudí. Nemluvě o tom, že motokára se k nim pokaždé nevrací bez jediného škrábnutí. To se potom šroubuje dlouho do noci…

Foto: Vratislav Ondráček